Keuring versierde aanspanningen

Willem de Gooijer en Jacquelinne van Eijden

Maandag 19 augustus

Locatie: Kerklaan
13.00 - 13.45 uur: KEURING alle aanspanningen (‘Jeugd’ en ‘Senior’).
13.45 uur: DEFILÉ alle aanspanningen, stapvoets over de Kerklaan.
Versierde aanspanningen in Blaricum heeft een lange historie. De keuring was vroeger op het terrein aan de Huizerweg hoek Bergweg. Het ringsteken gebeurde toen op de Dorpsstraat op de hoogte waar nu het Kruidvat is. Toen de kermis nog aan het Bierwegpaadje was, vond het ringsteken plaats aan de Naarderweg. Later is het ook nog gehouden aan de Schapendrift ter hoogte van het Sportpark ‘Oostermeent’. De keuring en het defilé van versierde aanspanningen zijn, net als het ringsteken met aanspanningen, enkele jaren geleden verhuisd naar de Kerklaan en onderdeel geworden van het maandagmiddaggebeuren. Winnaars in 2023: bij ‘Jeugd’ was dat Bert Borsen (Cor Vos beker); bij ‘Senior’ Jan de Jong (OVB beker).

Wat alle jaren hetzelfde is gebleven, is de geweldige inzet van alle deelnemers om de leukst aangeklede en/of mooist versierde aanspanning te maken. Kom kijken en genieten van dit prachtige evenement. Het publiek heeft aan beide zijden van de Kerklaan, vanachter de dranghekken, ruim zicht op dit schouwspel.